سيد علي محمد ميرمحمدي رييس جديددانشگاه يزد  در  مراسم معارفه خود"

، تلاش براي رشد علمي دانشگاه، فعال‌سازي حوزه پژوهش و توجه به نخبگان را از برنامه‌هاي خود ذكر كرد

معاون امور حقوقي و استان‌هاي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري گفت: ميزان پذيرش دانشجو در دوره‌هاي كارشناسي ارشد درسال تحصيلي‌آينده‪ ۱۱‬درصد افزايش يافت.

سيدمحمد حسيني روز پنجشنبه درآيين توديع‌ومعارفه رييس دانشگاه‌يزد افزود:
ميزان پذيرش دانشجو در دوره‌هاي كارداني وكارشناسي نيز افزايش خواهد يافت.

وي هدف ازافزايش پذيرش‌دانشجو را فراهم‌كردن شرايط تحصيل براي دانشجوياني كه در خارج از كشور تحصيل مي‌كنند، ذكر كرد.

وي افزود: بسياري از دانشجويان در كشورهاي مختلف از جمله اوكراين و ارمنستان تحصيل مي‌كنند كه دچار افت تحصيلي مي‌شوند و اگر شرايط تحصيل آنها در داخل كشور فراهم شود، از نظر سياسي و علمي براي كشور مفيد است.

وي توسعه كمي را از برنامه‌هاي وزارت علوم ، تحقيقات و فناوري ذكر كرد و گفت: توجه به كيفيت نيز موردتوجه اين وزارتخانه است.

نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد نيز در اين آيين بر توجه به خواسته‌ها و نيازهاي دانشجويان تاكيد كرد.

حجت‌الاسلام والمسلمين محمدعلي صدوقي گفت: تفكرهاي مختلفي در دانشگاه وجود دارد و بايد وجود داشته‌باشد و گروههاي مختلف در چارچوب ضوابط با حفظ اصول و خط قرمزها تشكيل مي‌شود كه بايد هدايت و راهنمايي شوند.

وي افزود: مسوولان دانشگاه‌بايد به يك چشم به آنها نگاه كنند و ديدگاههاي هر گروه در چارچوب قوانين، محترم است.

صدوقي گفت: نبايد سليقه‌هاي مختلف مسوولان باعث حمايت از هم‌سليقه‌هاي خود شود و نسبت به افرادي كه با آنها هم سليقه نيستند، بي‌توجه باشند.

نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد، خواستار حفظ كيفيت علمي دانشگاه شد و بر بهره‌گيري از تهذيب نفس دانشجويان در كنار تحصيل علوم تاكيد كرد.

رييس سابق دانشگاه يزد نيز در اين‌مراسم گفت: زماني كه دانشگاه را تحويل گرفتيم، يزد يكي از پرتنش‌ترين دانشگاههاي كشور را داشت.

سيد نظام‌الدين مكيان افزود: سعي كردم در مدت مسووليتم، فضاي آرام ايجاد و از دخالت نيروهاي خارج از دانشگاه جلوگيري كنم.

وي اظهار داشت: در مقابل خواسته‌هاي ناحق ايستادم و از خواسته‌هاي بحق دفاع كردم.

سيد علي محمد ميرمحمدي رييس جديددانشگاه يزد هم در اين مراسم، تلاش براي رشد علمي دانشگاه، فعال‌سازي حوزه پژوهش و توجه به نخبگان را از برنامه‌هاي خود ذكر كرد.

همچنين نماينده دانشجويان دانشگاه‌يزد استفاده از نيروهاي‌ارزشي، نهادينه كردن فرهنگ گفتمان و ارتقاي سطح‌آموزش را از خواسته‌هاي دانشجويان ذكر كرد.

محمد افشاري افزود: اولويت دادن به مسايل علمي و فرهنگي نسبت به مسايل سياسي، ايجاد فضاي امن سياسي، رعايت اصل شايسته سالاري و ايجاد فضاي اخلاقي مناسب با شان دانشجويان از ديگر خواسته‌هاي دانشجويان است.

هشت هزار و‪ ۵۰۰‬دانشجو در‪ ۱۴۰‬رشته كارشناسي‪ ۳۶‬رشته كارشناسي ارشد و هفت رشته دكترا در دانشگاه يزد تحصيل مي‌كنند.

یزدفردا 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا